Networklab.pl - Pozycjonowanie stron internetowych

Czy ilość wyświetleń naszej witryny w GSC na daną frazę jest tożsama z ilością miesięcznych zapytań o nią do Google?

Czy zajmując TOP1 na daną frazę kluczową, widząc ilość wyświetleń naszej witryny, możemy wnioskować, że dokładnie tyle jest zapytań na to sformułowanie w Google?
 
Odpowiedź jest oczywista 🙂 I nie potrzebne jest nawet potwierdzenie ze strony Google (co notabene uczynił John Mueller na Twitterze).
 
Nie, wartość ta nie będzie tożsama. Ilość wyświetleń jaka zostanie nam wskazana (chociażby w Google Search Console), będzie zawsze niższa aniżeli faktyczna ilość zapytań.
 
Dlaczego? Przecież jesteśmy na pierwszej pozycji, zatem powinniśmy zawsze się wyświetlić?
 
No właśnie, i tutaj jest błędne założenie. Pomimo, że zdobyliście TOP1, to nie możemy zakładać, że non stop, przez 24 godziny na dobę wyświetlamy się na tej pozycji.
 
Po drugie, personalizacja wyników. Możemy się nie wyświetlić w momencie gdy ktoś używa geolokalizacji, bądź ze względu an dokonywane wcześniej wybory, lub spersonalizowaną konfigurację, nie wyświetli naszej witryny.
 
Po trzecie, istnieją frazy, gdzie wyniki organiczne wyświetlają się dopiero daleko daleko po przewinięciu strony z wynikami. W pierwszej kolejności możemy mieć kilka wyników Google Ads, następnie może załadować się mapka, po drodze mogą być jeszcze wyniki z Youtube, Google Grafika, bądź reklama z Google Merchant Center. Tym sposobem, pomimo że mamy pierwszą pozycję w wynikach organicznych, użytkownik wyszukiwarki po wpisaniu frazy, może do nas nawet nie dotrzeć wzrokiem, scroolując wyniki 🙂
 
Takich przykładów można kreować bardzo wiele, ale pewne jest, że wartość jaką odczytamy w GSC, zawsze będzie nieco zaniżona aniżeli faktyczna ilość wyszukań na daną frazę.
 
 

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *