Networklab.pl - Pozycjonowanie stron internetowych

Opłacalność pozycjonowania – Czy opłaca się pozycjonować stronę internetową?

 

Odpowiedź na to pytanie (opłacalność pozycjonowania) niestety nie jest jednoznaczna. Wiele osób może zdziwić, że niekoniecznie wszystkim będę polecał pozycjonowanie strony internetowej, ale dokładnie tak jest, a dlaczego, wyjaśnię w poniższym artykule.

 

pozycjonowanie stron warszawa

Opłacalność pozycjonowania strony internetowej od strony właściciela witryny

Jesteś właścicielem/administratorem strony internetowej. Samodzielnie niestety nie udało Ci się wypracować zbyt dużego ruchu. Działania marketingowe, pomimo iż pieczołowicie je wykonałeś zgodnie z instrukcjami ludzi z Facebooka, nie przynoszą istotnych efektów. Co robisz źle? Gdzie tkwi problem? Ktoś Cię wpuścił w maliny? Strona jest źle zrobiona? A może działasz zbyt delikatnie? Pierwsze co możesz zrobić w takiej sytuacji to przetworzyć kilka punktów z poniższej listy „to do” 🙂

Co mogę samodzielnie zrobić dla poprawy widoczności strony internetowej:

  1. Czy moja strona jest indeksowana w Google? – Wpisując w wyszukiwarce „site:twoja-domena„, sprawdź czy Twoja witryna pojawi się w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli nie, wówczas w pierwszej kolejności musisz zaindeksować swoją stronę w wyszukiwarce.
  2. Podpięcie pod stronę Google Analytics i Google Search Console – nie jest to może punkt niezbędny, ale mega pomocny w kolejnych działaniach i administracji witryny. W innym moim wpisie, dowiesz się w jaki sposób podpiąć pod stronę statystyki Google Analytics oraz Google Search Console.
  3. Czy witryna jest odpowiednio zoptymalizowana? – temat rzeka, gdzie o optymalizacji SEO można naprawdę wiele napisać, a jeszcze więcej zrobić i analizować efekty. Jest jednakże kilka elementów „must have”, które są jakoby fundamentem czy podstawą dla każdej witryny. A tym samym, każda witryna powinna mieć je wdrożone. Na ten temat także zapraszam do oddzielnego artykułu.
  4. Czy strona jest w pełni funkcjonalna i działa prawidłowo? – Sprawdzamy formularze kontaktowe, przeklikujemy zakładki, ewentualnie sprawdzamy crawlerem (np. Screaming Frog SEO Spider) czy witryna nie ma żadnych błędów 404. Jeżeli są, należy ustalić przyczynę i je wyeliminować.
  5. Czy do mojej strony pozyskiwane są linki? – Jeżeli nie to czy jestem w stanie je pozyskać? I tutaj nie warto łasić się na tanie linki w hurtowej ilości. Są one nic nie warte, a dodatkowo mogą zamiast korzyści to przysporzyć dodatkowych problemów.
  6. Jak często moja strona jest aktualizowana? – Czy dodajesz nowe treści na stronie? Jeżeli nie, to warto byłoby stworzyć możliwość techniczną na taką okoliczność i rozbudowywać treści na stronie. Pamiętaj że „Content is King” – no powiedzmy ;), bo bez optymalizacji to „z pustego i Salomon nie naleje” 😉 (P.S. Szukając copywritingu w atrakcyjnej cenie – zapraszam tutaj :))

Czy SEO dla mojej strony się opłaca?

Jeżeli na wszystkie powyższe punkty odpowiedziałeś pozytywnie, działania wykonujesz sumiennie i nie masz sobie nic do zarzucenia – oznacza to że dotarłeś prawdopodobnie do kresu swojej wiedzy w temacie SEO, bądź przejście na wyższy poziom może być dla Ciebie prywatnie po prostu nieopłacalne. Wówczas warto skontaktować się ze specjalistą SEO, który przedstawi konkretne działania, które można w ramach pozycjonowania przeprowadzić. Czekam na Twój kontakt 😉

P.S. Co oznacza, że pozycjonowanie na wyższym poziomie może być dla Ciebie nieopłacalne? Prowadzenie profesjonalnych działań SEO, wymaga nie tylko wiedzy, doświadczenia i umiejętności analitycznych. Dla szybszego, precyzyjniejszego oraz skuteczniejszego działania przydają się odpowiednie narzędzia. Są to aplikacje, programy i innego rodzaju „analizatory”, których abonamenty mogą byś stosunkowo zbyt drogie, jeżeli wykupuje się je jedynie dla prowadzonych działań względem jednej strony internetowej. Agencje, freelancerzy czy specjaliści SEO, prowadzący aktywnie działania pozycjonowania dla kilku-kilkunastu bądź kilkudziesięciu Klientów, mogą pozwolić sobie na nawet te najdroższe narzędzia wspierające pracę, gdyż koszt rozkłada się wówczas na większą ilość Klientów i nie jest on tak odczuwalny per jedna witryna.

Jaki jest cel pozycjonowania, jaki powinien być efekt SEO?

Działania SEO mają przede wszystkim za zadanie zwiększyć ilość użytkowników na Twojej strony internetowej. A co za tym idzie, także ilość potencjalnych Klientów, a w konsekwencji ilość konwersji (telefonów, sprzedanych usług, produktów czy innych dóbr w zależności czym się zajmujesz). Opłacalność pozycjonowania ma być widoczna. Opracowana strategia SEO powinna w przeciągu kilku miesięcy zacząć przynosić zysk. Przyjmuje się, że same działanie jakie należy przeprowadzić by rozpocząć proces mogą potrwać kilka miesięcy. Zatem już po od 3 do 6 miesięcy powinny być widoczne efekty pracy SEOwca.

Oczywiście idealnym rozwiązaniem by było, aby SEO w tym czasie zaczęło się już w pełni zwracać i zarabiać na siebie. Dlatego też, moim zdaniem, powinno rozpocząć się pozycjonowanie dopiero w momencie gdy samodzielnie zrobiliśmy to co było możliwe – dla ograniczenia kosztów. Chyba, że nasz miesięczny budżet na reklamę i działania marketingowe bez problemu udźwignie koszty pozycjonowania. A dla nas wolny czas, który zyskamy dzięki zleceniu specjaliście SEO fundamentalnych zmian na stronie, jest zdecydowanie więcej wart aniżeli koszt usługi 🙂

Konsultacja i doradztwo

Specjalista SEO, powinien z resztą doradzić, czy witryna jest odpowiednia do pozycjonowania. Nie każda się nadaje, a jeżeli nie to jakie pierw kroki należałoby podjąć aby ją dostosować, jaki byłby to koszt i perspektywa czasowa.

Jeżeli potrzebujesz porady, czy Twoja strona nadaje się do pozycjonowania? Co można z niej wyciągnąć i na ile powalczyć z konkurencją? Jaką strategię powinieneś obrać dla jak najlepszych rezultatów i efektów? Zapraszam do kontaktu!

A odpowiadając najkrócej jak się da, na pytanie odnośnie opłacalności inwestycji w SEO, warto je odwrócić i zadać sobie pytanie: czy stać mnie na nie pozycjonowanie mojej strony internetowej? Oddając część tortu konkurencji, czy nadal będę liczył się w mojej branży?

Opłacalność pozycjonowania strony internetowej od strony specjalisty SEO

Jak już wcześniej wspomniałem, uczciwy specjalista SEO powinien w pełni doradzać Klientowi, jaka jest opłacalność pozycjonowania. Być z nim całkowicie szczerym i proponować rozwiązania najlepsze z możliwych. Niekiedy zdarza się tak, że przychodzi Klient np. ze sklepem odzieżowym, z najpopularniejszymi frazami w branży, z budżetem 500 zł miesięcznie i chciałby zdobyć TOPy. Wówczas uczciwie należy wytłumaczyć, iż po prostu nie jest to możliwe. Przebicie się przez mocną konkurencję nie przyniesie żadnych rezultatów przy wykonaniu kilku publikacji zewnętrznych na średnich bądź niskich jakościowo witrynach. Oczywiście, nawet i w takim budżecie działania SEO można prowadzić. Powstaje jednakże tutaj pytanie, czy naszym celem jest „pozycjonowanie” Klienta, czy „wypozycjonowanie”. Czy chcemy go tylko podlinkowywać słabymi jakościowo linkami, czy rozbić beton TOP10 wyników i umiejscowić tam sklep Klienta?

Co należy zrobić?

W pierwszej kolejności należy przedstawić Klientowi wszystkie możliwości, potencjalne ryzyko jak i stan faktyczny. Co w ramach danego budżetu dokładnie jesteśmy w stanie wykonać i jaki to może przynieść efekt. Klient posiadając taką wiedzę, w pełni świadom, sam zdecyduje czy faktycznie działamy z pozycjonowaniem – bo przecież od czegoś i tak trzeba zacząć, zatem lepiej na początek delikatniejsze działania ze względu na niski budżet a z czasem ewentualnie będzie rozszerzać zakres, bądź wróci za jakiś czas, kiedy część prac np będzie chciał wykonać samodzielnie (chociażby opisy kategorii, meta dane) i później będzie można ruszyć „z kopyta”.

Jest to jeden z wielu przykładów z jakimi można spotkać się w branży SEO. Stąd w mojej ocenie, najważniejsza tutaj jest uczciwość i merytoryczne podejście do tematu. Edukacja Klienta i uświadomienie go czym dokładnie jest pozycjonowanie. Jak przebiega ten proces, na czym polega, jakie są koszty i potencjalne efekty (w tym zyski). W pełni świadomy Klient rozumie, nawet to gdy przez 2-3 miesiące jest przestój we wzroście pozycji. Mimo to dostrzeże, że praca SEOwca została solidnie wykonana, a efekt przyjdzie z podwójną mocą w kolejnym miesiącu.

kontakt opłacalność pozycjonowania SEO

Masz dodatkowe pytania? Zapraszam do kontaktu 🙂

Komentarze (0)